استانداردهای دستگاه UV

هدف نهایی کالیبراسیون، استقرار قابلیت ردیابی دستگاه به استاندارد های مرجع می باشد. به عبارت دیگر قصد داریم مقادیر یک کمیت و یا نتیجه اندازه گیری را از طریق زنجیره پیوسته مقایسه ها که همگی عدم قطعیت معینی دارند، به مرجع های ملی یا بین المللی ارتباط دهیم؛ و کالیبراسیون تنها راه برقراری قابلیت ردیابی است.

دستگاه اسپکتروفتومتر ماوراء بنفش/مرئی، به عنوان پر مصرف ترین دستگاه اسپکتروفتومتر در آزمایشگاه محسوب می شود که در آن با توجه به میزان عبور و جذب نور، غلظت مواد در یک نمونه تعیین می گردد.

کالیبراسیون اسپکتروفتومتر، فرآیندی است که جهت تضمین صحت کار دستگاه به کار گرفته می شود تا تضمین نماید که نتایج اندازه گیری دستگاه دقیق هستند. روش کــالـیـبــراسـیــون بــرای مدل های مختلف تفاوت دارد. با این حال اکثر تـولـیـدکـنـنـدگـان کـتـابـچـه راهـنـمـایـی را کـه شـامل جزئیات کالیبراسیون و نحوه کار با دستگاه است، برای استفاده کارشناسان آزمایشگاه فراهم می نمایند. این دستگاه باید مرتباً برای صحت، یکنواختی نتایج، عملکرد و همچنین مستندات بررسی گردد. خصوصاً زمانی که مبنای کار بر اساسPh. Eur ،USP ،GLP ،GMP  ASTM و DIN EN ISO باشد.

 

انواع استانداردهای دستگاه UV-Vis:

                    1. UV/VIS Spectrophotometer Calibration Standard

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “استانداردهای دستگاه UV”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *